ראשי » כללי » ירושה מחו"ל – המדריך המלא

ירושה מחו"ל – המדריך המלא

אנחנו חיים בעידן שבו המרחק הפיזי בין מדינה למדינה התקצר, שכן הטיסות מאוד זמינות ומהירות. לכן ברור מדוע לא מעט אנשים בחרו להעתיק את מקום מגוריהם לחו"ל ובחרו לחיות במדינות שונות. מה קורה כשקרוב משפחה בחו"ל נפטר והחליט להוריש לנו, קרובי המשפחה שלו, בארץ את כל הכסף או הרכוש? כל הפרטים במאמר הבא.

מצד אחד, זו שמחה גדולה כי קיבלנו ירושה, אך מצד שני, צריך לבדוק היטב שלא מדובר על הונאה. למשל, האם אתם באמת מכירים את אותו קרוב משפחה שהוריש לכם את הכסף? בנוסף, יש אינספור שאלות שיכולות להתעורר במקרה של ירושה מחו"ל. אך מתמודדים עם העניין הזה בצורה נכונה? איך מעבירים את הכסף וכמה זמן כל הסיפור הזה יכול לקחת?

במקרה של ירושה מחו"ל רצוי להעסיק עורך דין ירושה

כדי לטפל בעניין מורכב כמו ירושה מחו"ל צריך לפנות אל עורך דין ירושה. האמת היא, שגם רצוי מאוד שתהיה לו התמחות בתחום הספציפי של ירושות מחו"ל. המורכבות כאן באה לידי ביטוי, בין היתר, בכך שצריך ידע במשפט בינלאומי. מצד שני, אם יש לכם במקרה דרכון זר, הרי שאז העברת הכסף וקבלת הירושה תהיה פשוטה יותר. כמו כן, עם עו"ד מקצועי העברת הכסף עצמה לא תהיה מורכבת. בסך הכול יהיה צורך לתת "מספר זהב" של היורש ישירות אל הבנק בחו"ל. כמובן שאת כל אלה יוכל לבצע עבורכם עוה"ד שבו אתם בוחרים. חשוב מאוד שהדברים יתבצעו בצורה נכונה ובהתאם לחוק. לכן שברור מדוע לא כדאי לוותר על שירותיו של עו"ד שמומחה בתחום הזה.

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין ירושה? השאירו פרטים

האם תשלמו מס ירושה?

במידה ואתם אכן צפויים לקבל ירושה מחו"ל, טבעי שתחשבו גם על המיסים. אומנם בישראל אין מס על ירושה, אך במקרה של ירושה מחו"ל המצב מורכב יותר. המעבר של הכסף מחו"ל לחשבון הישראלי עלול להיראות כהלבנת הון. לכן חשוב מאוד לברר מול הבנק שלכם מה הפרוצדורה הנכונה לביצוע העניין. אומנם הדברים אינם פשוטים, אך אתם לא לבד. אתם לא היחידים שיקבלו ירושה ממדינה זרה. לכן, אם תוכלו להיעזר באנשי מקצוע שמכירים את התחום הזה, זה מומלץ. הם יעזרו לכם לא רק לבצע את הדברים בצורה חוקית, אלא גם להימנע מתשלומים מיותרים.

כך תבחרו עורך דין מתאים

לבסוף, כדאי יהיה גם לבדוק באיזה עו"ד אתם בוחרים. לא חסרים היום עורכי דין שיש להם ניסיון וידע בנושאים של ירושות שמגיעות מחו"ל. יחד עם זאת, לא כל אחד מהם הוא איש מקצוע שתוכלו לסמוך עליו לגמרי. בין אם מדובר על סכום גדול ובין אם לא, רצוי לבחור עו"ד מקצוען. לכן, אם תוכלו כבר עכשיו לברר דבר או שניים אודות עוה"ד שנראה לכם מתאים, עשו זאת. כך תבטיחו לעצמכם שקט נפשי ומינימום הסתבכות עם רשויות המיסים בארץ.